Şehzade Ahmet'in Söylediğidir


I
İstanbul’u almış bugün ağabeyim
Bir evvel gün de canım aldıydı incecik

Beşik oldu görüp gördüğüm tek il
Tek dünya memesi annemin, yüzü
Soracaktım, soramadım:
Kardeş kanıyla mı ıtırlı
Kokladığı gül hep saltanatın?
Birbirinin boğazında iki el
Sarayda kardeşlik
Can veren kurtulur ancak can almaktan

Bir evvel gün de canım aldıydı incecik
İstanbul’u almış bugün ağabeyim

II
Üç gün üç gece talan olmuş, doyum olmuş
İbrişim ilmek düştüydü benim de payıma önceden

Sessiz bir ah çıktı derunumdan
Yayıldı ağabeyimin Enderununa
Soracaktım, soramadım:
Avuç çizgilerinde cinayet mi
Yazılıdır hep devletlu paşaların?
Önce kardeş, sonra komşudur
Talana açılan
Dünya gözüm kapanırken bildim kent açılmadan!

İbrişim ilmek düştüydü benim de payıma önceden
Üç gün üç gece talan olmuş, doyum olmuş

III
Ağabeyim tanrının yeryüzündeki gölgesi
Kardeşlik hakkı bana güneşini üleştiydi ölümün

Karındaşlıkta eski yasadır dediler
Boyun bükmüş alimler bitirince namazım
Soracaktım, soramadım:
Kalemlerinin gölgesi
Kılıç ve urgan mıdır hep ulemanın?
Tek nefeste aldım dersimi
Rahlelerine oturmadan
Öldürülen kardeşlik hattıdır nizam-ı alem okunan

Kardeşlik hakkı diye bana da güneşini üleştiydi ölümün
Ağabeyim tanrının yeryüzündeki gölgesi
.................................................



Aynı dosyanın bir başka şiiri için:

Pir Sultan Abdal

ve Atilla İlhan tarzı, meraklısına not babında, hem dünü hem bugünü ilgilendiren bir yazı için:

Kardeş kavgası, barış ve yasa

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

12 Eylül bildirisinin tam metni

15 Temmuz darbe girişimi bildirisinin tam metni