8 Aralık 2011 Perşembe

Yürüyüşler-1

Yürüyorum. Kent bana yazıyor. Bende yazıyor. Beni yazıyor. Böyle böyle yazmış oluyorum ben de, yazılırken yazılırken...


Köprü mavi.
Deniz sarı, siyah, lacivert.
Dolunaya bir tırnak var.
Ayaz.
Oltada balık.
Titreyen gümüş.
Acının dilsiz gümüşü.
Titreyen can...
 

Oltadaki iğneli ekmek. En hain tuzaklar hep ekmek üzerinden mi?
 

Balık sadece denizde yaşayan canlı değil, balık biraz da denizin canı.



(8 Aralık 2011)


Aksaray birahaneleri, sefaletin sefahati. Sefahat arttıkça sefalet artar.
Düşkün bilgelik: Yanış annama bilader, dünyanın götüne parmak attım, devletten kahpesini görmedim.


Aksaray birahaneleri, yolsuzlar konferansı.
Kırık, bitirimi öğütlüyor: "Oxlım akıllı ol, polis kevaşeyi tutmaz, pezevengi tutar."


(4 Aralık 2011)




Konuşan belediye otobüsü. Gevezelik hizmeti de mümkünmüş. Bir sonraki durak... ''gençler yiyişmeyin'' de der mi bu yakında?
Konuşan otobüsün güzel tarafı da var sadistler için: bazen hep bir öncekini söylüyor!
Tramvaydaki ses daha mahcup, ama durak şaşırmıyor o. Ingilizce de biliyor. Kürtçe de biliyor mudur? Bilse de konuşmaz


*
Boğaz köprüsü iki kıtayı birleştiriyor mu? Yok, ayrılığı vurguluyor daha çok.. Köprü temaşası bitti.
Köprü güzel göründü bu gece gözüme. Havadandır. İki kıtayı birleştiriyor mu? Ayrılığı mı vurguluyor daha çok? Memleketteki havadandır.
Köprü ayrılığı vurguluyor. Boğazda akan su birleşmeyi...
Turgut Uyar söyleme vakti:
"Başta ve sonda ayrı ayrıysak, başta ve sonda ayrı olduğumuzdandı."


Eminönü karanlığına karışma vakti. istanbul açık dehliz gibi. Süleymaniye altındaki tepeyle birlikte yapılmış...


*
Küçükpazar. üzgün bir ışık var sokakta. Karanlık gibi aydınlık. Yoksul bekarlar ülkesi. Lamba direkleri de, ışık da yoksul. İçtiğim çay da...


*
Kuzinede patates. Ağaç Ev. Tarlabaşı ırmağı akar. Sırtımda bir sızı. Taksim karadelik değil beyazduvar. Tüm ışıklar geri yansıyor, çığlıklar...


*
Aksaray-Taksim dolmuşu. ''Taksim kaç lıra?'' ''Abi biz götürmeye 2 lira alıyoruz. Orada pazarlık yaparsın.''
(3 Aralık 2011)
...................................................


Devamı değil. Öncesi değil. Sonrası değil. Ama bunlar da var:



YÜRÜYÜŞLER-6

0 yorum:

Yorum Gönder